Tuesday, March 18, 2008

Täna depressioonis

Täna olin koolitusel. See venis üle aja, sest meil oli mõnusalt väike seltskond ja arutasime ka lausa konkreetseid juhtumeid.
Peateema oli DEPRESSIOON. Kui ma lugesin depressioonist märku andvaid sümptomeid, siis leidsin kohe, et just see mul ongi!

Nimelt annavad depressioonist märku:

Meeleolu langus, kurbus (täiesti olemas)
Rahuldusepuudus, rõõmutus, tüdimus (täiesti olemas)
Tühjusetunne (täiesti olemas)
Lootusetus või hirm tuleviku suhtes (täiesti olemas)
Huvipuudus inimeste vastu (peaaegu olemas - mind huvitavad vaid üksikud inimesed, kes on mulle olulised...)
Soovimatusetunne (täiesti olemas - sest mõni ei soovi mind kohe üldse...)
Üksildustunne (täiesti olemas - niuts-niuts...)
Enesehinnangu langus (täiesti olemas - olen vilets äpu, kes endaga hakkama ei saa)
Alaväärsustunne (täiesti olemas - ma pole midagi väärt)
Enesehaletsus (täiesti olemas)
Ärevus (mitte eriti)
Hirm (peaaegu olemas)
Abitusetunne (olemas)
Süütunne. Enesesüüdistamine (täiesti olemas)
Karistatusetunne (täiesti olemas)
Ebameeldivustunne või vihkamine enda suhtes (peaaegu olemas, kui modelle vaatan ja siis ise peegli ette astun...)
Teadlikkus oma puudustest (olemas - tean hästi, et ma pole täiuslik ja ideaalne)
Välimuse hooletussejätmine (veel ei ole)
Agressioon enese vastu (veel ei ole)
Enesetapumõtted (veel ei ole)
Elutüdimus (vahetevahel)
Surmamõtted (mitte eriti)
Ärritatus. Kerge vihastamine (täiesti olemas - eriti päevade ajal!)
Stressitaluvuse langus (täiesti olemas - ei talu kohe üldse, kui on palju tööd!)
Enesekontrolli kaotamine (küllap esineb, kui ma pingsalt mõtlen!)
Püüd üliaktiivse (füüsilise) tegutsemisega või kuritarvitamisega pinget maandada (absoluutselt olemas - kõik õhtud hõivatud proovide, loengute ja trennidega...)
Huvidekadu (vahel ei viitsi enam tantsutrenni minna...)
Keskendumisvõime langus (täiesti olemas)
Energiakadu. Väsimine. Puhkus ei taasta jõudu. Võimetus lõdvestuda. Suutmatus töötada (täiesti olemas - mõtted on kogu aeg ainult ühel liinil!)
Motivatsioonipuudus. Otsustamatus (täieti olemas - ei suuda otsustada, kuidas edasi)
Unehäired (täiesti olemas - mind häirib, et ma ei saa õhtul õigel ajal magama!)
Unevajaduse muutused (täiesti olemas - tahaks tunnike kauem magada laupäeva hommikuti)
Õudusunenäod ( täiesti olemas - täna öösel nägin unes hirmsaid košmaare)
Isumuutused (täiesti olemas - söön vähem...)
Kaalumuutused (ei ole - maha ei lähe mitte midagi, juurde kah ei tule)
Mure tervise pärast (selle mure olen kõvasti maha matnud)
Peavalud (täiesti olemas)
Kõhuvalud, kestev väike palavik, iiveldus ( veel ei ole)
Voodimärgamine (veel ei ole - aga võib tulla!)


Loeteluga lõpule jõudnud, on selgemast selgem, et mind vaevab raskekujuline depressioon, sest enam-vähem kõiki sümptomeid võin endal täheldada.
Eriti veel siis, kui mõni inimene raskekujulise ärapanemisega ja blokeerimisega ja ignoreerimisega mind õnnistab - siis on mul kohe suurem osa sümptomeid kallal. :D:D:D

Homne koolitus hõlmab erinevaid käitumisprobleeme, ehk õnnestub ka sealt midagi endale hankida! :D:D:D

5 comments:

Heli said...

Kõik pole veel kadunud, Valgeseelik! Depressioon pole Sind täielikult veel enda alla matnud - eneseiroonia ja huumorisoon endiselt paigas ju:) Naersin südamest, kui lugesin loetelus viimast, eriti mis sulgudesse kirjutasid:))) "Voodimärgamine (veel ei ole - aga võib tulla!)"

See kõlab, kui tõsine hoiatus:)

valgeseelik said...

Jajah, kulla Metsapiiga, selle viimase eest pole me keegi kaitstud! :)
Aitäh kena positiivse kommentaari eest! :)
No ma tahan loota küll, et depressioon mind veel päris maha ei murra, kui veel naerda suudan ja oma elus ka päikselisemat poolt näen, nimelt toredate sõprade näol. :)
Aitäh!

kukupai said...

See nagu arstitudengitel - kui mingit haigust õpivad, siis pooled endal selle diagnoosivad :P
Aga jah, kuni huumorimeel veel alles, pole päris lootusetu juhtum.

valgeseelik said...

Jah... ma ikka loodan, et tõelise depressioonini on veel pikk maa. :) Raskekujulisemad seisundid põdesin ilmselt möödunud aasta lõpus läbi, ehk hakkab nüüd paremaks minema. Lootus sureb ju viimasena:)

valgeseelik said...

Sooh, märkan, et mul on ka surmamõtted olemas... - lootus SUREB viimasena - ... :D:D:D