Tuesday, August 28, 2007

Pangašokk

Täna sain šoki.
Kuna mu dokumendid kadunud ja pangakaardid samamoodi, siis oli pangast tellitud uued kaardid, et ma ikka arvel olevat raha kasutada saaksin.
Tormasin töölt minema, et ikka enne panga sulgemist sinna jõuda ja pangakaart kätte saada Jõuangi napilt enne viit pangakontorisse.
Aga siis küsitakse minult isikut tõendavat dokumenti. Selgitan, et ma kaotasin need koos rahakotiga ära.
- Kas teil uusi ei ole?
Vastasin, et ei ole veel, nendega läheb veel aega.
- Aga siis me ei saa teile pangakaarti kätte anda, kui teil ei ole isikut tõendavat dokumenti.
- Aga... mis siis saab? Ma ei saagi pangakaarti?
- Me ei saa teile väljastada pangakaarti, kui teil ei ole isikut tõendavat dokumenti.
Oh, aga õigus, mul on ju pass ka! Kuna kasutan seda nii harva, olin selle olemasolugi unustanud.
- Jaaah, kodus on pass ka... Aga te olete viieni avatud, ma ei jõua kodus ära käia...
- Siis ei ole midagi teha, me ei saa teile ilma isikudokumendita pangakaarti anda...


Oleksin tahtnud jalgu trampida!!! No ma saan ju aru küll, et nad ei saa ilma isikut tõendava dokumendita anda pangakaarti kätte, aga mina mõtlesin vaid sellele, et ma ei saa ka internetipangas teha vajalikke ülekandeid ja kogu mu majandus seisab ilma pangakaardita! Niigi olen juba kõigile öelnud, et vabandage, ma ei saa praegu ülekandeid teha, aga kohe-kohe... ja ikka ei midagi!
Pidin reedel kätte saama - ei saanud! Sest kaart lihtsalt ei olnud panka saabunud lubatud ajal.
Pidin täna kätte saama - aga ei saanud, sest mul ei olnud niipalju oidu peas, et kodust pass kaasa haarata!
Vaat siis! Kujutasin ette, et kõik tunnevad mind ja mul ei ole probleemi oma isiku tuvastamisega, aga tuleb välja, et ei tunta mind ühtigi nii hästi! :)

Tegelikult olin muidugi ära hellitatud olukorraga, kus mul alati oli rahakotis isikut tõendav dokument olemas ja ei tekkinud kunagi oma isiku tõestamisega probleeme. Nüüd ei osanud sellega üldse arvestada. Halb mälu on vahel nuhtlus ka - unustan pidevalt, et mul on rahakott kadunud! :)

Noh, aga kujutame nüüd ette suletud ringi. Mul on rahakott kadunud, ma tahan tellida uued isikudokumendid. Aga kuna mul ei ole võimalik pangatehinguid teha (raha arvelt võtta ega internetipanga teenuseid kasutada), siis tahan ma uued pangakaardid tellida. Need tellitakse vastutulelikult ära, aga pangast ma neid kätte ei saa, sest mul pole isikut tõendavat dokumenti. Aga ma ei saa isikut tõendavat dokumenti muretseda, sest ma ei saa kasutada pangaarvel olevat raha, et maksta isikudokumentide eest. Aga pangaarvel olevat raha ei saa ma kasutada, sest mul ei ole pangadokumentide kättesaamiseks isikut tõendavat dokumenti...

Nokk kinni, saba lahti, saba kinni, nokk lahti, nokk kinni, saba lahti, saba kinni, nokk lahti....

2 comments:

kukupai said...

ma selle probleemi lahendasin nii, et on mitu pangaarvet, aga kaasas aint 1 kaart. Pass ka kenasti kodus (nüüd just ei mäleta, millises sahtlis). Riskide hajutamine, mis muud

valgeseelik said...

Jah, sellel mõttel on jumet.... ju ma pean ka hakkama mõtlema riskide hajutamisele, kui enam kindel ei saa olla, et suudan oma rahakotti turvata...